2010-04-23 | 23:02:07
lugnt o skönt
har haft en super mysig eftermiddag och kväll först tröck vi ner oss 4 personer i badkaret badade i nästan en timme, åt god mat och åt sen rejält med godis som sköljdes ner i kall mjölk. eller citron vatten för mig, har problem med urinvägsinflamtaioner så har börjat med en vana att dricka sånt, de e ju gott med.
Anser att min blogg har blivit tråkig, tappat insperationen, men fått en del nya läseare som man är rädd att tappa så man skriver skit inlägg istället, ska sluta med det. ingen press att ni ska vvara kvar, skriver ju ändå för mig själv,.
Var på möte igår i skolan om Edwins skolgång, han har haft det rejält svårt att komma in i skolan övergången från dagis. och gör en del saker för att få uppmärksamhet ganska otäcka saker med mot sig själv vilket han aldrig gör hemma eller gjorde på dagis. mötet var givande även om ja blev rejält irriterad på rektorn som faktisk ansåg att 17 barn och 1 lärare är bra. eller 26barn och 2 lärare:S hur tänker man då? när ja var barn var de stora klasser ansåg man då, men ändå vad var vi, runt 15 o 2 lärare... ville ha in en resurs till Edwin någon som kan fånga upp han innan de händer nått, nån som kan hjälpa han med det sociala. Ibland undrar man måste det hända något innan man tar tag i saker o ting? vem ska anmäla sig frivillig? vem ska man offra?
Jag fick ett nej på resurs frågan något även edwins fröcken håller med att de e något att fundera i, bad att få det skriftligt att beslutet inte kommer genomföras men de kunde hon absolut inte ge. hur ska ja då få vidare och överklaga det? Rektorn gick väldigt mycket in i att något måste MÅSTE vara fel. ant damp eller en bokstavskombination så som adhd, vilket vi varit i kontakt med en psykolog för 2 år sen, som sa Edwin är ett normalt barn, Han har haft det tungt på vägens gång, först sett sin mamma fara illa av sin egen far, inte haft någon tungspets så talet vart försenat i 3-4 år, känt sig övergiven, blivit lämnaad av sin enda bästa vän och nu har han en ny bästa vän vilket har tagit tid för han att hitta som också ska lämnas.
Blir bara så irriterad på besattheten att hitta fel, att bli ordentligt utredd att ha bra dokumentatin, vilket lärarna har under året som gått, men nej de räcker inte,. Man ska vara försiktig att sätta barn i ett fack, de e vi som formar dom, de e vi som bestämmer hur de ska bli, och om vuxna redan nu sätter han i ett förmodligen adhd barn och väldigt bråkig, hur kommer då utvecklingen att bli? possitiv? barnet känner att han måste motbevisa vuxnas negativa syn eller han lever upp till sitt rykte, vi kräver ju inte mera,...
annars kom rektorn med ett bra tips. även barnen lärare jobbar mot de negativa och edde har en liten possitiv bok där man skriver allt de bra varje dag. för edwin har inget handikap bara för talet e försenat och han haft det tufft i övergången, han har bara haft otur och bbehöver vuxna om sig som bakup, dom få gånger personal styrkan har varit 4 vuxna på 26 barn har det funkat väldigt bra i skolan, vad är igentligen skolans ansvar? ska ja som förälder vara med mitt barn i skolan för han har de behovet men som rektorn säger inte går i skolans anda bara barn med adhd kan få hjälp...
Hur som hellst så kommer kuratorn kopplas in, bra för han att känna lärarna på skolan och få lite egen tid, tror det är bra för min son, o inte som rektrn och lärarna säger bli skickad till bup. vad hände med alla små steg i rätt riktning, nej här ska de största steget som finns tas för att skolan ska skicka över ansvaret till någon annan. det som är så tur är att skolan inte har makt att blanda in bup utan de e vi föräldrar som har den, nu säger ja inte att ja aldrig skulle skicka min son dit om de behövdes utan menar att man tar små steg i rätt riktning o nånstans där så hittar man rätt väg o gå, inte ska vara steg ta flera månader heller. Hade inte edwins fröcknar varit så bra som de är så hade ja faktisk tagit edwin ur lagersbergsskolan. och med ingen tro på att rektorn tar sitt ansvar så ställs de på pottkanten. alla barn e inte enkla o hållas med, även om de e "normala" vilket är värdens fulaste ord, för vad är normalt, de samhället anser? man ska flyta med och inte synas? Edwin har så många bra egenskaper mer bra än dåliga. väldigt go o tänker på andra men brister när uppmärksamheten inte riktas till han, ett stort behov att synas och få possitiv respons. men vilket barn har de inte, e de normalt o ha ett litet? MEN ETT FÖR MYCKET ÄR ONORMALT? som rektorn sa, funkar de inte kan han bli satt i en specialskola som har mindre barn. vadå särskola? från att bara ha hört några rader på ett papper kan hon säga så rakt ut! för vi anser edwin behöver en resus att gruppen är för stor för min son för han inte får uppmärksamhet så hotar han göra sig själv illa så ska han sättas i en särskola helldre än att möta hans behov och tillfredsställa dom, i dagsen sverige trodde jag faktisk att det var möjöligt, o i och med att sättas i en spesialskola så försvinner möjligheten till en utbildning. särskole barn har nämligen ingen press att prestrera utan ska fungera på bästa sätt efter deras förmåga att möta andra på.
Och hade hon haft rätt hade psykologen på utrednings centrum startat en utredning men har på papper att Edwin är en normal kille,... nej sånna papper ser man inte, för bara inte edwin kostar pengar i deras skola. de måste se så bra ut på papper, men verkligheten är de någon som ser den?
Vet inte om de är läsbart, skulle faktiskt inte skriva något om detta utan mer säga ja är en ursel bloggare, skönt o få ur de man tänkt på under dagen o de man är irriterad på. och eftersom de är jag som är förälder så har jag inte heller brustit i tystnadsplikten, självklart har ja uteslutit vissa saker för hänsyn till de inblandade ifall någon skulle få fram min blogg, vilket ja inte tro är troligt, utan bara lättar mitt mamma hjärta som tynger mig,
Anser att min blogg har blivit tråkig, tappat insperationen, men fått en del nya läseare som man är rädd att tappa så man skriver skit inlägg istället, ska sluta med det. ingen press att ni ska vvara kvar, skriver ju ändå för mig själv,.
Var på möte igår i skolan om Edwins skolgång, han har haft det rejält svårt att komma in i skolan övergången från dagis. och gör en del saker för att få uppmärksamhet ganska otäcka saker med mot sig själv vilket han aldrig gör hemma eller gjorde på dagis. mötet var givande även om ja blev rejält irriterad på rektorn som faktisk ansåg att 17 barn och 1 lärare är bra. eller 26barn och 2 lärare:S hur tänker man då? när ja var barn var de stora klasser ansåg man då, men ändå vad var vi, runt 15 o 2 lärare... ville ha in en resurs till Edwin någon som kan fånga upp han innan de händer nått, nån som kan hjälpa han med det sociala. Ibland undrar man måste det hända något innan man tar tag i saker o ting? vem ska anmäla sig frivillig? vem ska man offra?
Jag fick ett nej på resurs frågan något även edwins fröcken håller med att de e något att fundera i, bad att få det skriftligt att beslutet inte kommer genomföras men de kunde hon absolut inte ge. hur ska ja då få vidare och överklaga det? Rektorn gick väldigt mycket in i att något måste MÅSTE vara fel. ant damp eller en bokstavskombination så som adhd, vilket vi varit i kontakt med en psykolog för 2 år sen, som sa Edwin är ett normalt barn, Han har haft det tungt på vägens gång, först sett sin mamma fara illa av sin egen far, inte haft någon tungspets så talet vart försenat i 3-4 år, känt sig övergiven, blivit lämnaad av sin enda bästa vän och nu har han en ny bästa vän vilket har tagit tid för han att hitta som också ska lämnas.
Blir bara så irriterad på besattheten att hitta fel, att bli ordentligt utredd att ha bra dokumentatin, vilket lärarna har under året som gått, men nej de räcker inte,. Man ska vara försiktig att sätta barn i ett fack, de e vi som formar dom, de e vi som bestämmer hur de ska bli, och om vuxna redan nu sätter han i ett förmodligen adhd barn och väldigt bråkig, hur kommer då utvecklingen att bli? possitiv? barnet känner att han måste motbevisa vuxnas negativa syn eller han lever upp till sitt rykte, vi kräver ju inte mera,...
annars kom rektorn med ett bra tips. även barnen lärare jobbar mot de negativa och edde har en liten possitiv bok där man skriver allt de bra varje dag. för edwin har inget handikap bara för talet e försenat och han haft det tufft i övergången, han har bara haft otur och bbehöver vuxna om sig som bakup, dom få gånger personal styrkan har varit 4 vuxna på 26 barn har det funkat väldigt bra i skolan, vad är igentligen skolans ansvar? ska ja som förälder vara med mitt barn i skolan för han har de behovet men som rektorn säger inte går i skolans anda bara barn med adhd kan få hjälp...
Hur som hellst så kommer kuratorn kopplas in, bra för han att känna lärarna på skolan och få lite egen tid, tror det är bra för min son, o inte som rektrn och lärarna säger bli skickad till bup. vad hände med alla små steg i rätt riktning, nej här ska de största steget som finns tas för att skolan ska skicka över ansvaret till någon annan. det som är så tur är att skolan inte har makt att blanda in bup utan de e vi föräldrar som har den, nu säger ja inte att ja aldrig skulle skicka min son dit om de behövdes utan menar att man tar små steg i rätt riktning o nånstans där så hittar man rätt väg o gå, inte ska vara steg ta flera månader heller. Hade inte edwins fröcknar varit så bra som de är så hade ja faktisk tagit edwin ur lagersbergsskolan. och med ingen tro på att rektorn tar sitt ansvar så ställs de på pottkanten. alla barn e inte enkla o hållas med, även om de e "normala" vilket är värdens fulaste ord, för vad är normalt, de samhället anser? man ska flyta med och inte synas? Edwin har så många bra egenskaper mer bra än dåliga. väldigt go o tänker på andra men brister när uppmärksamheten inte riktas till han, ett stort behov att synas och få possitiv respons. men vilket barn har de inte, e de normalt o ha ett litet? MEN ETT FÖR MYCKET ÄR ONORMALT? som rektorn sa, funkar de inte kan han bli satt i en specialskola som har mindre barn. vadå särskola? från att bara ha hört några rader på ett papper kan hon säga så rakt ut! för vi anser edwin behöver en resus att gruppen är för stor för min son för han inte får uppmärksamhet så hotar han göra sig själv illa så ska han sättas i en särskola helldre än att möta hans behov och tillfredsställa dom, i dagsen sverige trodde jag faktisk att det var möjöligt, o i och med att sättas i en spesialskola så försvinner möjligheten till en utbildning. särskole barn har nämligen ingen press att prestrera utan ska fungera på bästa sätt efter deras förmåga att möta andra på.
Och hade hon haft rätt hade psykologen på utrednings centrum startat en utredning men har på papper att Edwin är en normal kille,... nej sånna papper ser man inte, för bara inte edwin kostar pengar i deras skola. de måste se så bra ut på papper, men verkligheten är de någon som ser den?
Vet inte om de är läsbart, skulle faktiskt inte skriva något om detta utan mer säga ja är en ursel bloggare, skönt o få ur de man tänkt på under dagen o de man är irriterad på. och eftersom de är jag som är förälder så har jag inte heller brustit i tystnadsplikten, självklart har ja uteslutit vissa saker för hänsyn till de inblandade ifall någon skulle få fram min blogg, vilket ja inte tro är troligt, utan bara lättar mitt mamma hjärta som tynger mig,
0 Kommentarer